کنترل کیفیت و آزمایشگاه

معرفی شرکت آرمان اندیشه فولاد

شرکت آرمان اندیشه فولاد از سال 1380 فعالیت خود را در زمینه تولید شیرهای سیلندر گاز مایع (LPG)‌ آغاز کرد و اکنون به پشتوانه سال‌ها تجربه و بهره‌مندی از نیروهای متخصص، بهترین‌ محصولات را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت از بدو تأسیس، رعایت استانداردها و تولید محصولات باکیفیت را سرلوحۀ کار خود قرار داده است. در همین راستا تمامی محصولات تولیدی شرکت از بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند و مراحل مختلف کنترل ایمنی، استاندارد و کیفیت را طی می‌کنند. اخذ علامت استاندارد ملی ایران، ضامن کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی شرکت آرمان اندیشه فولاد است.

رعایت کیفیت و ایمنی؛ اصل اول تولید در شرکت آرمان اندیشه فولاد

به‌منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد و ضرورت رعایت ایمنی در شیرهای سیلندر گاز مایع (LPG)، آزمایشگاه مجهز شرکت آرمان اندیشه فولاد کیفیت و ایمنی تمامی محصولات را، پیش از عرضه به بازار کنترل می‌کند. کارشناسان مجرب این آزمایشگاه بر تمامی مراحل از تولید شیر گرفته تا بسته‌بندی محصول نظارت کامل دارند. این نظارت دقیق باعث تولید محصولات باکیفیت و جلب رضایت مشتریان محترم شرکت آرمان اندیشه فولاد در تمامی سال‌های فعالیت شده است.

برخی از آزمایش‌های تعریف‌شده در شرکت آرمان اندیشه فولاد

1- آزمایش مقاومت در برابر نشت:

این آزمون را می‌توان مهم‌ترین آزمایش برای شیرهای سیلندر گاز در نظر گرفت چراکه نشت گاز از شایع‌ترین عوامل خطرزا در سیلندرهای گاز مایع است. در شرکت آرمان اندیشه فولاد مقاومت تمامی شیرهای تولیدی نسبت به نشتی‌های داخلی و خارجی سنجیده می‌شود؛ بنابراین محصولی که به دست مشتری می‌رسد کاملاً مقاوم و ایمن خواهد بود.

2- آزمایش عملکرد سوپاپ‌های اطمینان شیرهای سیلندرهای گاز:

سوپاپ‌های اطمینان شیر سیلندر گاز با کنترل فشار داخلی، امنیت سیلندرها را تأمین کرده و احتمال نشت گاز را به حداقل رساند. به همین دلیل در آزمایشگاه شرکت آرمان اندیشه فولاد، همه سوپاپ‌های اطمینان آزمایش و تأیید می‌شوند.

3- آزمایش مقاومت نسبت به گشتاورهای بیش‌ازحد نیاز:

این آزمایش بر روی ساقه شیر و قسمت‌های عمل‌کننده شیرها تمرکز دارد.

4- آزمایش ضربه مستقیم به بدنه شیر:

هدف از انجام این آزمایش کنترل مقاومت و ارزیابی کیفیت آلیاژ به‌کاررفته در محصولات است. ازآنجایی‌که به‌کاربردن مواد اولیه باکیفیت جزو اصول بنیادی تولید در شرکت است، شیرهای سیلندر گاز تولیدی دارای مقاومت فیزیکی بالا هستند و در مقابل ضربه‌ها و عوامل مخرب فیزیکی احتمالی آسیب نخواهند دید.

5- آزمایش دوام:

به دلیل حساسیت بالای مدیر و کارشناسان شرکت آرمان اندیشه فولاد نسبت به مقاومت و ایمنی محصولات، این شرکت اقدام به طراحی و تولید دستگاهی خاص برای ارزیابی کیفیت محصولات خود نموده است. با به‌کارگیری این دستگاه عملکرد شیرها بررسی می‌شود. نتیجه اجرای آزمایش دوام بر روی محصولات شرکت، موفقیت‌آمیز است که این امر، کیفیت بالای شیرهای سیلندر گاز تولیدی شرکت را نسبت به سایر برندهای رقیب نشان می‌دهد.